Teatr Limen Ogrody opuściły swoje drzewa
03.09 godz. 19.00 w Teatrze Akt, Łaziebna 9


Opera butoh na mezzosopran,wiolonczelę, elektronikę, video i dwójkę performerów butoh.Sylwia Hanff (reżyseria, taniec butoh), Elwira Janasik (mezzosopran), Robert Jędrzejewski(wiolonczela, elektronika, video), Marek Kowalski (taniec butoh).

Inspiracją dla nas była rytualna funkcja lamentu, jego wymiar absolutny jako pieśni mającej moc transformującą. Momentu transgresji poszukujemy w dekonstrukcji
jego klasycznej formy operowej (Dydona i Eneasz H. Purcella Koronacji Poppei oraz Lament Arianny C. Monteverdiego), w zderzeniu ze współczesną kompozycją i improwizacją muzyczną oraz z tańcem butoh.

Wykorzystujemy fragmenty poezji Juliana Przybosia, z której pochodzi również tytuł naszego spektaklu.
[S.H.]





Zmęczeni, spocząwszy na posłaniu z dłoni,
czekamy, aż parujący pot z ciała nas ulotni i
poniesie na marzeniach, aby nas położyć na rzęsach,
w kołysce dwóch powiek. W pokojach ciszy, na podścielonych snach
odpoczywamy uchyleni połowie, a czyn nasz, tak cały, że
obie ręce przepełniał, przez nasze źrenice się toczy.
Minuty mijają nas i czas pełznie w błękicie naszych oczu.
[J. Przyboś]

Teatr Limen – założony w 2002 roku i prowadzony przez Sylwię Hanff teatr tańca butoh -występował na wielu międzynarodowych festiwalach, otrzymał nagrody na konkursach teatralnych i tanecznych. TL dotychczas zrealizował 12 spektakli, wiele etiud i improwizacji; współrealizował międzynarodowe projekty. TL pracuje w zmiennym składzie, otwarty na współpracę z różnymi artystami plastyki, muzyki i teatru, dzięki której dokonuje się wymiana energiitwórczej i wzajemnych inspiracji.
www.limenbutoh.net

Sylwia Hanff – pionierka i najbardziej rozpoznawalna tancerka butoh w Polsce (butoh uczyła sięu największych mistrzów: Ko Murobushiego, Daisuke Yashimoto, Carlotty Ikedy, Atsushi Takenouchi, Kana Katsury, Tadashi Endo),
performerka tearu fizycznego, instruktorka improwizacji tańca i symboliki ciała, nauczycielka jogi kundalini i medytacji labiryntu, tancerka-mim; tańca współczesnego i orientalnego uczyła się na wielu międzynarodowych festiwalach i warsztatach tańca w Polsce, Niemczech i Wielkiej Brytanii; uczyła się i występowała ze Studiem Mimów Stefana Niedziałkowskiego w Teatrze na Woli; tańczyła w międzynarodowych projektach tanecznych; była aktorka zespołu
Warszawskiego Teatru Pantomimy przy Teatrze Żydowskim w Warszawie, 10lat współpracowała z Teatrem Narodowym i Operą Narodową; współpracuje z teatrami fizycznymi i eksperymentalnymi; mgr filozofii UW; menadżerka kultury - od kilkunastu lat organizuje warsztaty butoh (Atsushi Takenouchi, Kan Katsura, Ken Mai, Joan Laaage); stypendystka Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego; od kilkunastu lat prowadzi warsztaty pracy z ciałem i medytacji w
ruchu; od 2002 r. prowadzi Teatr LimenButoh, stworzyła kilkanaście autorskich spektakli solowych i zespołowych oraz wiele etiud i improwizacji

Elwira Janasik- mezzosopran. Jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina. Wielokrotna stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Stypendium Fundacji Pro Polonia Society. Jest laureatką pierwszych miejsc na festiwalach i konkursach o zasięgu ogólnopolskim oraz międzynarodowym. Debiutowała na scenie Teatru
Wielkiego Opery Narodowej. Wykonywała partie operowe w Teatro Lope De Vega w Hiszpanii oraz w Stambule. Współpracowała z takimi dyrygentami jak J. Krenz, B. Olędzki, J. Rogala, V. Kiradjiev na scenach Filharmonii Narodowej w Warszawie, Świętokrzyskiej,Warmińsko-Mazurskiej oraz Pomorskiej. Brała udział w Programie Kształcenia Młodych Talentów „Akademii Operowej“ w Teatrze Wielkim w Warszawie. Doskonaliła swoje umiejętności pod opieką
znakomitych pedagogów i artystów sceny. W sezonie 2014/2015 współpracowała z Teatrem Wielkim w Łodzi. W 2013 roku otrzymała dyplom Międzywydziałowego Podyplomowego Studium Pieśni. Uczestniczyła w kursach prowadzonych m.in przez Ewę Podleś, Jerzego Artysza oraz Macieja Pikulskiego. Obecnie prowadzidziałalność koncertową. Nagrała płytę Pieśni Stanisława Moniuszki.

Robert Jędrzejewski – wiolonczelista, kompozytor, muzyk intuitywny, kreatywny improwizator, studiował w krakowskiej AM w klasie wiolonczeli prof. Łapińskiego, kompozycji prof. B. Schaeffera; kursy wykonawstwa muzyki współczesnej
i kompozycji w Krakowie, Stuttgarcie, Avignon (IRCAM), Gdańsku (pod kier. prof. A. Kaczynskiego), był stypendystą Fundacji Płockiej; współpracuje z Teatrem Performer, jest organizatorem Festiwalu Sztuk Intuitywnych FORTALICJE. Współtwórca SALULUEKIP duetu improwizujących kompozytorów (wspólnie z Anną Jędrzejewską). Grupa działa na pograniczu muzyki intuitywnej, komputerowej, elektronicznej oraz audioart. Wystąpieniom towarzyszy najczęściej performance lub video art. Czerpią z muzyki współczesnej i budując własne struktury i swoisty język muzyczny. Istotą działania jest
balansowanie pomiędzy artystyczną koncepcją a intuicją. Obecnie zaangażowany w realizację projektu Video Partytura - intuitywnej inspiracji dla kompozytora i nowej perspektywy dla odbiorcy.

Marek Kowalski - aktor pantomimy, współtwórca Teatru Akt, którego główną domeną jest teatr uliczny, w 2003 organizuje przegląd Czarna Offca,  na którym prezentują się warszawskie teatry niezależne / w 2014 roku odbyła 7 edycja przeglądu /. animator wydarzeń artystycznych w Warszawie i na Mazowszu


Digital art Thea Verkerk http://theaver.deviantart.com/gallery/
W spektaklu i wideo wykorzystujemy maskę autorstwa Moni Worsztynowicz www.moniworsztynowicz.pl

Strony internetowe dla firm - szybko i za darmo!